úterý 21. ledna 2014

KŘIŽOVATKA OSUDU....

Dlouho jsem nepsala....užívala jsem se tři týdny volna s celou rodinou přes vánoční svátky. Opravdu letos jsem poprvé věnovala svůj čas jenom jim. Hráli jsme si, užívali a trávili veškeré chvíle spolu.
Návrat do reality byl ale poněkud rychlý....blížili se nám zápisy, tak i já jsem začala obvolávat speciální školy a zjišťovat možnosti pro Matýska. Vždycky jsem byla přesvědčena, že budu pro Matěje hledat speciální přístup,  protože s diagnózou autismu a dysfázie mi to přišlo víceméně logické. Chyba lávky...

V každé praktické či speciální škole mě odmítli, protože Matěj nemá ani lehkou mentální retardaci a jeho IQ je 109, tudíž máme striktně nařízeno navštěvovat klasickou základní školu. Pro mne šok a spousty otázek navíc. Zvládne to ? Bude rozumět? Budou ho vůbec chtít?

Tak jsme skončili u zápisu u nás na škole s oběma dětmi, Hanička jde taky do první. Jedna z možností byla že bude ve třídě s Haničkou a ta ho bude táhnout. Samozřejmě ještě s asistentem, bez něj by to nešlo. Ale můžu to po Hance chtít? Nebude tím trpět hlavně ona? Musí mít alespoň částečně svůj život a své kamarády. Už doteď chtě nechtě musela uděláš spousty ústupků kvůli Matějovi.

A tak by chodili každý do jiné třídy . Ale zvládne Matěj klasickou třídu s více žáky?

Na zápise mi hned nabízeli školu v Karviné s autistickou třídou, ale.....
Proč mám zase dojíždět, když se sociálky nedostáváme ani korunu, podle nich jsme vlastně zdraví....a tak dát ho do školy k nám, ale neublíží mu to? Nevytvoří si nechuť do školy chodit a hlavně ta odpolední "dřina" s učením doma co budeme dohánět?

Jedni radí " zkus to, za to nic nedáš"  ale já z toho obavu mám....

Naštěstí mám ještě schovaný trumf v ruce, škola v Hrabůvce, klasická základní , ADHD třída, snížený počet žáku, gaučík za lavicemi, jestli tedy otevřou třídu (tzn. více než pět přihlášených žáků).

Logopedická základní škola nás odmítla, neberou autisty....

a tak nevím, zkoušet něco z čeho mám dost velké obavy, jestli Matěj zvládne a nebo zvolit hned jinou variantu....vlastně já sama nevím na co má a na co ne, umí i docela překvapit

Momentálně mám hlavu jako kotel......a mám měsíc na rozhodnutí a uložení informací....

tak nevím co myslíte vy?  Zkusit a pak eventuálně polevit?

4 komentáře:

  1. Dobrý deň ak môžem podotnkúť mám syna s ADHD s vývinovou dysfáziou syn chodí do logopedickej triedy v rámci spojenej školy (deti so sluchovým postihnutím) a som veľmi spokojná - v triede majú jedného VFA autistu - zo začiatku to bolo ťažké ale chlapec sa adaptoval a myslím si že je to pre neho veľmi dobrá varianta (jeho "asistentkou" je synova spolužiačka - dobre si rozumejú a dievčatá samé o sebe sú veľmi priateľské a tolerantné milé a ústretové- o takéto "služby" prejavila záujem sama). Ešte podotknem v triede ich je 9 žiakov preberajú učivo bežných ZŠ - musím povedať nie je to ľahké pre nikoho zúčastneného ale myslím si že rodičia uvedeného chlapca urobili pre neho len dobre. Prajem Vám aby Vám to vyšlo a mali ste podobnú skúsenosť ak nie lepšiu ako uvedený rodičia. Miriam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář, také doufám že budu mít dobrou ruku ve výběru :-)

      Vymazat
  2. Držím palce, rozhodování je těžké...ale školy se mohou měnit, kdyby to nešlo...
    Ideální je malý počet ve třídě. U ADHD třídy je to fajn, ale zase je třeba si uvědomit, že se navzájem ruší...
    Praktické školy mohou přijmout dítě bez MR pouze tehdy, pokud mají ve vzdělávacím programu zařazen i program ZŠ. Naše to tak má, tak může integrovat určitý počet dětí ze základky

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den,mám syna se stejnou diagnozou a zvolili jsme školu zaměřenou na žáky s poruchami učení-ve třídě je 10 dětí-paní učitelka +paní asistentka.Sjistotou mohu říci,že běžná ZŠ by u nás vhodná nebyla.Bohužel i my musíme komplikovaně dojíždět,ale jsme rádi,že tam může chodit.Držíme palce,ať vyberete správnou školu a Matýskovi se tam líbí.Jarka

    OdpovědětVymazat